Laser karvanpoisto

Karvojen vähentäminen ja poisto

Kiusallisten ihokarvojen poistamiseksi on monta eri menetelmää: voidaan käyttää depilaattoria, vahaa, sokerointia tai nyppimistä, IPL valoa, voiteita, lankausta tai laseria.

Kaivopuiston Klinikka on ottanut käyttöön uuden karvanpoistomenetelmän, aleksandriittilaserin. Laserin teho perustuu siihen, että laservalo imeytyy ihokarvan kasvokohtaan karvatuppeen ja lämmittää sitä, lämmön vaikutuksesta karvatuppi kuolee ja karva putoaa pois.

Parhaan tuloksen saavuttamiseksi

laser säädetään jokaisen potilaan ihon valonsiedon, karvojen paksuuden ja värin mukaisiksi.

Yleensä tarvitset viisi käsittelyä 3-5 viikon välein, jotta karvankasvu kasvoissa tai vartalolla ei enää ole ongelma. Ensimmäisen käyntikerran jälkeen näet toivotun tuloksen: karvat ovat lähteneet.

Laserissa on erityinen jäähdytysjärjestelmä, joka vähentää ihon arkuutta toimenpiteen aikana. Toimenpide on täysin turvallinen ihollesi, laser toimii tarkasti imeytyen vain karvojen pigmenttiin.

50% ALENNUS

Nyt 50% alennus yhdestä hoitoalueesta ensimmäisellä hoitokerralla. Ikinä ennen ei karvanpoisto ole ollut näin helppoa, kivutonta ja miellyttävää! Vaikuttavat tulokset jo ensimmäisen hoitokerran jälkeen!

TARTU ARJOUKSEEN!

Laserkarvanpoiston edut

✅ Poistaa sisäänkasvaneiden karvojen ongelman

✅ Ensimmäisen poistokerran jälkeen karvan tiheys ja kasvu vähenevät

✅ Ei epämiellyttäviä tuntemuksia

✅ Ei infektioriskiä

✅ Ei arpia ihollesi

✅ Sopii kehon kaikille alueille

✅ Toimenpiteen kesto lyhyt, koska käsitellään useita karvatuppia kerrallaan

Vasta-aiheet

❌ Valodermatiitti

❌ Raskaus

❌ Imetys

❌ Sokeritauti, joka ei ole tasapainossa

❌ Aktiivi flunssa

❌ Aktiivi virus- tai bakteeritulehdus hoitoalueella

Miksi kaikki karvat eivät häviä kerralla?

Karvatuppi on elinkaarensa aikana eri vaiheissa. Anageeni eli kasvuvaiheessa karvafollikkeli tuottaa uutta karvaa ja karva pitenee. Anageenivaiheen lopussa on telogeeni eli lepovaihe jolloin karva ei kasva eikä putoa. Kolmas vaihe on kategeeni surkastumisvaihe, jolloin karva irtoaa. Laser vaikuttaa vain anageeni eli kasvuvaiheen karvatuppiin. Noin yksi prosentti karvoista on lepovaiheessa ja noin 10-15 % surkastumisvaiheessa. Mikään karvanpoisto ei vaikuta näihin, ei myöskään laser. Karvojen määrä iholla vaihtelee myös iän, hormonaalisen aktiviteetin ja muiden syiden, esimerkiksi sairauksien takia.

Karvan poistoon voi käyttää erilaisia menetelmiä, aleksandriittilaserin 755 nanometrin valo sopii erityisen hyvin suomalaiselle iho- ja karvatyypille. Valo imeytyy karvafollikkelin melanosyyttisoluihin, infrapunavalo myös karvafollikkelin verisuonten hemoglobiiniin. Laservalo lämmittää ja tappaa karvafollikkelin. Laservalo lämmittää myös ihoa ja sen takia hyvä kivun hoito on tärkeä, samoin ihon jäähdyttäminen palovammojen estämiseksi. Laitteessa onkin erillinen jäähdytysjärjestelmä, joka pitää käsittelypään miellyttävän viileänä.

Nykyisin ei enää puhutakaan karvojen poistosta vaan karvojen vähentämisestä jokaisella hoitokerralla. Tämä tarkoittaa myös sitä, että hoitoja on usein syytä ottaa sarjana. Jotta sarjahoidon hinta ei nousisi kohtuuttomaksi olemme asettaneet kertahoidon hinnan kohtuulliseksi.

Lisää tietoa hoitoon tuleville saat tästä

Hoitosuostumslomakkeen näet tästä